Belangrijk om te weten
Tisokee biedt de volgende
begeleidingsmogelijkheden aan:
Er kan in de loop van de tijd een verschuiving plaatsvinden van de begeleiding, waar eerst bijvoorbeeld meer tijd werd besteed aan het kunstzinnig werken om het kind emotioneel sterker te maken, kan later meer de nadruk op het leren komen te liggen. Andersom is ook heel goed mogelijk als er iets gebeurt wat het kind erg aangrijpt, dan kan het zijn dat er een periode meer kunstzinnig gewerkt dient te worden om weer vertrouwen te krijgen.
Als remedial teacher is het mijn taak om het proces goed in de gaten te houden, maar ook als ouder kunt u altijd aangeven waar de nadruk volgens u meer op moet komen te liggen.
Elke kunstzinnige opdracht heeft een doel, als ouder ziet u alleen het product, maar daarachter ligt een heel proces. Mocht u hier vragen over hebben, vergeet ze dan niet te stellen. Voor het kind is het belangrijk dat u achter het traject kunt blijven staan.
Tijdstip van begeleiding
De remedial teaching vindt bij voorkeur plaats onder schooltijd. Als dat niet mogelijk is, wordt er in overleg met de ouders, een geschikt tijdstip na schooltijd gezocht.
Schoolvakanties
Tijdens de schoolvakanties van Hillegom wordt er geen begeleiding gegeven.
Afmelden
Het gebeurt regelmatig dat op de dag van de begeleiding een kind wordt afgemeld. Dit is heel vervelend. Het is kostbare tijd die voor een ander kind goed van pas zou komen.
Voor het afmelden gelden de volgende regels:
Als u uw kind een dag van te voren (24 uur) of langer afmeldt, dan zijn er geen kosten aan verbonden. Korter dan 24 uur, dan wordt de helft van het uurtarief in rekening gebracht. Afmelding op de dag van de oorspronkelijke begeleiding, dan wordt het gehele uurtarief berekend (tarieven zie website).
Afmelden graag telefonisch (voicemail) of via sms/WhatsApp.
Indien het mogelijk is in het rooster kan de begeleiding op een ander moment ingehaald worden.
Opzeggen van de begeleiding
Als u wilt stoppen met de begeleiding, dan wordt dat over het algemeen besproken tijdens de evaluatiegesprekken. Tussentijdse opzegging moet
minimaal een maand van te voren plaatsvinden, mondeling of schriftelijk. Zonder overleg en binnen de vier weken zullen de desbetreffende begeleidingsuren nog in rekening gebracht worden.
Ophalen en contact:
Ouders die hun kind op komen halen wachten op de parkeerplaats, zodat de begeleiding in alle rust met het kind afgerond kan worden. Mocht het iets uitlopen, dan graag even aanbellen, zodat ik weet dat u er bent.
Het is altijd mogelijk om bij het ophalen van uw kind even kort iets te vragen of te melden. Voor uitgebreide vragen is een afspraak noodzakelijk
Parkeren
Bij ons huis is genoeg ruimte om te parkeren.
Intakegesprek
Als de school denkt dat een leerling baat zou hebben bij ondersteuning op een van de bovenstaande gebieden, dan geeft de leerkracht/intern begeleider de ouders mijn folder en/of telefoonnummer door. Ouders maken dan een afspraak voor een intakegesprek. Het is belangrijk dat u als ouder na de kennismaking een goed gevoel heeft, zowel over de begeleidingsmogelijkheden als over mij als persoon. Dan zal het kind ook met vertrouwen bij mij binnen stappen. Ook kunt u als ouder het beste bepalen of uw kind bij mijn werkwijze zal passen en of ik een “klik” met hem/haar zal krijgen. Dit is van groot belang voor een positief verloop van de begeleiding.
Wat betreft de kosten van de begeleiding: zie pagina "Tarieven" in het menu bovenaan de pagina.
Evaluatiegesprek
Eén of twee keer per jaar wordt de begeleiding van het kind met de ouders geëvalueerd (het kind zit hier wel of niet bij, afhankelijk van de keuze van de ouders). Hiervoor wordt een verslag(je) gemaakt. Dit is voor mijn eigen dossiervorming. Na het evaluatiegesprek kan er per mail een kort verslag naar de ouders gestuurd worden. Ouders bepalen zelf of ze het doorsturen naar de leerkracht(en) en IB-er van school.
Evaluatie tijdens de begeleiding van het kind valt onder het uurtarief. Een uitgebreid gesprek van een uur wordt apart berekend. (zie uurtarief)
Schoolbezoek
Alleen op verzoek van ouders en als het noodzakelijk is voor een goede voortgang.
NB: waar ouders staat kan ook ouder/verzorger(s) gelezen worden.
NB: Er is geen sprake van resultaatverplichting, maar wel van een inspanningsverplichting aan de zijde van de RT-er/begeleider.
Ik was in het begin een heel druk grietje. Ik was ook heel ongeconcentreerd.
Ik verwachtte niet veel van bijles omdat ik DACHT dat het heel saai was.
Toen ik de eerste les had vond ik het eigenlijk heel leuk. Je krijgt daar
een snoepje/koekje en wat te drinken. Daarna gaat ze je heel erg goed
helpen. Als je iets niet snapt kan je het vragen en dan krijg je ook een
heel duidelijk antwoord. Nu ik klaar ben met bijles merk ik dat ik veel
geconcentreerder ben en dat ik ook meer begrijp. Ze heeft me heel goed
geholpen naar een Havo/VWO advies.
Als je 9 jaar bent en hooggevoelig dan kun je je soms zo overweldigd voelen door de wereld dat je alleen nog maar kunt huilen. Gelukkig is er dan Saskia, die je een ‘doosje met trucjes’ aanreikt. Trucjes waarmee je leert aarden, stevig staan, voelen en loslaten. Waarmee het mooie behouden kan blijven maar waarmee je je als kind wel veilig kunt voelen. Mijn dochter Anne zei onlangs; ik wou dat ik altijd naar Saskia kon blijven gaan. Een compliment voor jou Saskia dat je zeker verdiend hebt! De wijze waarop je Anne begeleid hebt is zo mooi; met liefde, oog voor het kind achter het gedrag en humor maar ook met duidelijke kaders. Fijn dat Anne nu zelf verder kan vliegen zoals je zo mooi duidde. En fijn ook dat ik als ouder bij haar in de buurt kan vliegen maar weet dat ze het ook zelf kan.
Ester de Ruijter
Precies 3 jaar lang heeft Saskia Tim met heel veel zorg en liefde begeleid. Wat begon als hulp bij het schrijven, werden wekelijkse sessies met alle aandachtspunten die voor Tim belangrijk waren. Contact met school over de verbeterpunten liep zeer professioneel, waardoor we mede door Saskia’s gerichte aanpak concreet aan de slag konden.
Ik was zeer onder de indruk over de hoeveelheid aan opdrachtjes en werkjes die er in een uur gedaan werden. Niet alleen RT, maar ook dingetjes als spelletjes, balansoefeningen, knutselen en motoriek kwamen aan bod. Het was erg leuk, dit iedere keer in het schriftje te kunnen nalezen. Aan het einde van het schooljaar werd er een uitgebreid verslag gemaakt, wat naar school teruggekoppeld werd.
Het vermogen van Saskia om Tim een flinke dosis aan zelfvertrouwen mee te geven, maakten de sessies uniek. Dit heeft hem zeer geholpen te worden wat hij nu is. Een beginnende puber die goed in zijn schoenen naar het voortgezet onderwijs gaat!
Lieve ‘Sas’, hartelijk dank voor alle steun en support gedurende deze jaren, we zullen je professionaliteit, enthousiasme en optimisme zeker missen!
Liefs Marieke
Lieve Saskia,
Ik ging elke week met heel veel plezier naar je bijles toe. Je hebt me heel goed geholpen met het rekenen. Voor het eerst had ik een voldoende op mijn rapport.
Gr. Finn
We zijn heel blij dat we bij jou terecht gekomen zijn. Jij zag Finn zoals hij eigenlijk echt is en niet zoals hij wil dat iedereen hem ziet. De combinatie van het oefenen en het creatieve was echt perfect voor Finn. Ook zijn we er door jou achter gekomen dat hij hoog sensitief is. Dit begrip zorgt er ook bij ons voor dat we hem soms anders benaderen, en met succes. Enorm bedankt en als het in de toekomst nodig blijkt komen we graag bij je terug.
Gr. Frank en Muriël Brouwer
“Welke dag is het?’, vroeg Poeh. “Het is vandaag”, piepte Knorretje. “Mijn lievelingsdag”, zei Poeh.